VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce Eğitim Platformu

Sanal gerçeklik (VR), bilgisayar destekli 3D görüntüler ve animasyonların entegre edildiği yenilikçi bir teknoloji olarak öne çıkmaktadır. Bu teknoloji, kullanıcıları sadece gerçek bir ortamda bulunuyorlarmış gibi hissettirmekle kalmayıp, aynı zamanda bu ortamdaki nesnelerle etkileşimde bulunma imkânı sunmaktadır. Özellikle son yıllarda popülerlik kazanan sanal gerçeklik uygulamaları, birçok farklı alanda başarıyla kullanılmaktadır. Bu uygulamalarda, teknolojik araçlar olarak Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2 sanal gerçeklik gözlüğü sıkça tercih edilmektedir. Yapılan araştırmalar, görsel, sesli ve etkileşimli içeriklerin öğrencilerin dikkatini çektiğini ve öğrenme motivasyonunu artırdığını göstermektedir.
Yozgat Bozok Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gökalp Çınarer danışmanlığında, Yapay Zeka Kulübü öğrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibi tarafından VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce Eğitim Platformu geliştirilmiştir. Proje kapsamında geliştirilen uygulamada yazılım teknolojilerinden, sanal gerçeklik platformlarından ve Yapay Zeka kütüphanelerinden istifade edilmiştir. Bu çalışma kapsamında, Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2 sanal gerçeklik gözlüğü kullanılarak Milli Eğitim Bakanlığı ilk okul 2. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullanıma yönelik görsel, sesli ve etkileşimli uygulamalar geliştirilerek sanal gerçeklik teknolojisinin İngilizce öğretimine entegre edilmesi hedeflenmiştir. Bu proje, dil öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocukları motive etmekte ve öğrencilerin hızlı öğrenme sürecini desteklemektedir.
Bu uygulama, öğrencilerin İngilizce ders müfredatına uygun oyunlar ve sınavlar içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede, öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenmeleri ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi yaşamaları amaçlanmıştır. Eğitim uygulaması, Unity3D ve Oculus Quest 2'nin sağladığı teknolojik avantajları kullanarak, öğrencilere motive edici ve etkili bir İngilizce öğrenme ortamı sunmaktadır.
Geliştirilen sistem öğrencilerin ders ilerlemelerini ve sınav sonuçlarını hem web tabanlı bir platformda hem de mobil uygulama üzerinden öğrencilere ve öğretmenlere görüntüleme imkânı da sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin durumları, velilere e-posta ile düzenli olarak iletilerek velilerin de öğrenci performansını takip etmeleri sağlanabilmektedir. Sanal ortamda konuların oyunlaştırılmış hali, öğrencilerin derse daha etkili bir şekilde katılımını teşvik ederek farklı öğrenme biçimlerini desteklemekte ve motivasyonlarını artırmaktadır.
29.04.2025 09:30